Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is it difficult to motivate our students to study physics?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33154184" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33154184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www1.unipa.it/girep2014/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www1.unipa.it/girep2014/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is it difficult to motivate our students to study physics?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main issue of this paper is the discussion around the question "how can we teach and motivate the why generation learners?". The aim of our project was to find out teaching and learning methods that teachers and learners can use in 21st century classroom. During our research various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments - from very simple and low cost experiments to computer based experiments andrem ote laboratories. It was found out, that generation Y learners can be motivated by various instructional methods based on their own activity. It was found out that a very useful tool for our students can be the mind mapping. We have prepared a set ofmind maps on the basis of high school physics textbooks, from mechanics, molecular physics, via electricity and magnetism to optics, and nuclear physics. In this paper the outcomes of our project will be presented so as some examples of

  • Název v anglickém jazyce

    Is it difficult to motivate our students to study physics?

  • Popis výsledku anglicky

    The main issue of this paper is the discussion around the question "how can we teach and motivate the why generation learners?". The aim of our project was to find out teaching and learning methods that teachers and learners can use in 21st century classroom. During our research various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments - from very simple and low cost experiments to computer based experiments andrem ote laboratories. It was found out, that generation Y learners can be motivated by various instructional methods based on their own activity. It was found out that a very useful tool for our students can be the mind mapping. We have prepared a set ofmind maps on the basis of high school physics textbooks, from mechanics, molecular physics, via electricity and magnetism to optics, and nuclear physics. In this paper the outcomes of our project will be presented so as some examples of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice

  • ISBN

    978-88-907460-7-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    289-296

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku