Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Motivate our Students to Study Physics?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33154517" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33154517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2015.031011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2015.031011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2015.031011" target="_blank" >10.13189/ujer.2015.031011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Motivate our Students to Study Physics?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main issue of this paper is the discussion around the question "How can we teach and motivate the why-generation learners and the generation Z learners?". The aim of our project was to find out teaching and learning methods that teachers and learnerscan use in 21st century classroom. Strategies how to engage gen Y and gen Z learners in the learning process should be found. During our research various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments - from very simple and low cost experiments to computer based experiments and remote laboratories. It was found out, that generation Y so as gen Z learners can be motivated by various instructional methods basedon their own activity. Their own doing seemed to be more important for them than learning itself. It is necessary to use educational materials including charts, graphic presentations, cartoons. Also it was found out that a very useful to

  • Název v anglickém jazyce

    How to Motivate our Students to Study Physics?

  • Popis výsledku anglicky

    The main issue of this paper is the discussion around the question "How can we teach and motivate the why-generation learners and the generation Z learners?". The aim of our project was to find out teaching and learning methods that teachers and learnerscan use in 21st century classroom. Strategies how to engage gen Y and gen Z learners in the learning process should be found. During our research various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments - from very simple and low cost experiments to computer based experiments and remote laboratories. It was found out, that generation Y so as gen Z learners can be motivated by various instructional methods basedon their own activity. Their own doing seemed to be more important for them than learning itself. It is necessary to use educational materials including charts, graphic presentations, cartoons. Also it was found out that a very useful to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universal Journal of Educational Research

  • ISSN

    2332-3205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    727-734

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus