Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem-based learning and its effect on learners' relationships

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33153946" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33153946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem-based learning and its effect on learners' relationships

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Detailed knowledge of learners' relationships is very important for successful teacher pedagogical work in a classroom. The familiarity with the relationships is important, especially in the case of teenagers' class. All teachers should deal with the problem of learners that are out of their classmates' interest (so called isolated learners or isolates) in such class and think about possibilities to integrate them into the class. Natural idea how to do it is that of using some non-traditional learning methods, especially the methods based on working in small groups involving learners' cooperation. Problem-based learning (PBL) as one of these methods with an influence on learners' relationships was a subject of the further described research. Within PBLcourses, students work with classmates to solve complex and authentic problems that help develop content knowledge as well as problem-solving, reasoning, communication, and self-assessment skills. The aim of the research was to answer th

  • Název v anglickém jazyce

    Problem-based learning and its effect on learners' relationships

  • Popis výsledku anglicky

    Detailed knowledge of learners' relationships is very important for successful teacher pedagogical work in a classroom. The familiarity with the relationships is important, especially in the case of teenagers' class. All teachers should deal with the problem of learners that are out of their classmates' interest (so called isolated learners or isolates) in such class and think about possibilities to integrate them into the class. Natural idea how to do it is that of using some non-traditional learning methods, especially the methods based on working in small groups involving learners' cooperation. Problem-based learning (PBL) as one of these methods with an influence on learners' relationships was a subject of the further described research. Within PBLcourses, students work with classmates to solve complex and authentic problems that help develop content knowledge as well as problem-solving, reasoning, communication, and self-assessment skills. The aim of the research was to answer th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    63

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    53-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus