Teaching physics nowadays - quo vadis gen Y?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A33161193" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:33161193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching physics nowadays - quo vadis gen Y?
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to discuss the changing school environment. The main problem is the digitalized communication and networking in education. It copies the way of learning of the generation WHY. Key trends in teaching and learning will be pointed out and the problem concerning the education standards will be mentioned. The 21st century school and teachers have to change teaching methods and start to take advantage of ICT technologies. The new approach must be realized at universities, in the pre - service teacher education, too. Examples of the iinovation in undergraduate physics teacher education at the Faculty of Science in Olomouc are presented.
Název v anglickém jazyce
Teaching physics nowadays - quo vadis gen Y?
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to discuss the changing school environment. The main problem is the digitalized communication and networking in education. It copies the way of learning of the generation WHY. Key trends in teaching and learning will be pointed out and the problem concerning the education standards will be mentioned. The 21st century school and teachers have to change teaching methods and start to take advantage of ICT technologies. The new approach must be realized at universities, in the pre - service teacher education, too. Examples of the iinovation in undergraduate physics teacher education at the Faculty of Science in Olomouc are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vymedzenie obsahu školskej fyziky
ISBN
978-80-558-1080-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
70-79
Název nakladatele
Pobočka JSMF v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Račkova Dolina
Datum konání akce
15. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—