A Depiction of Vulnerable people from developing countries and the use of Poverty marketing methods on websites of particular non-profits
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A33162896" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:33162896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vssvalzbety.sk/userfiles/AMnapublikovanieonline1-2016.pdf" target="_blank" >http://www.vssvalzbety.sk/userfiles/AMnapublikovanieonline1-2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Zobrazovanie zraniteľných osôb z rozvojových krajín a metódy marketingu chudoby na internetových stránkach vybraných neziskových organizácií
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom predkladaného príspevku je vysvetliť fenomén marketingu chudoby na príklade analýzy konkrétneho použitia marketingu chudoby neziskovými organizáciami na územiach Českej a Slovenskej republiky. Analýza sa zameriava na získavanie prostriedkov a metódy online marketingu v podobe fotografií, ktoré organizácie na svojich webových stránkach používajú. V rámci interpretácie výsledkov analýzy budú pripomenuté kódexy a príručky pre mimovládne rozvojové organizácie a novinárov, teda súbory pravidiel o tom, ako by média a PR organizácie mali informovať o udalostiach a ľuďoch z krajín súčasného globálneho Juhu a vyvarovali sa tak stereotypov, manipulácii verejnej mienky.
Název v anglickém jazyce
A Depiction of Vulnerable people from developing countries and the use of Poverty marketing methods on websites of particular non-profits
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to explain the phenomenon of poverty marketing, and to describe the current situation of the use of poverty marketing by non-profit organizations in the Czech Republic and Slovakia. The analysis focuses on the funding and methods of online marketing of several Czech and Slovak non-profit organizations by publishing photographs on their web sites. As a part of results' interpretation the existing code of conducts and guidelines for non-governmental development organizations and journalists (related to the portrayal of images and news) will be mentioned. There are sets of rules defining how media should cover events and people from countries of the current global South without creating stereotypes or manipulating public opinion.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta missiologica
ISSN
1337-7515
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
31-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—