Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physics lessons taught by pre-service teachers and in-service teachers – didactic case report and comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73587596" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73587596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijier.net/ijier/article/view/1088/790" target="_blank" >http://ijier.net/ijier/article/view/1088/790</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31686/ijier.Vol6.Iss6.1088" target="_blank" >10.31686/ijier.Vol6.Iss6.1088</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physics lessons taught by pre-service teachers and in-service teachers – didactic case report and comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present the outcomes of the project that is solved at the Faculty of Science in Olomouc, Czech Republic. One of the key activities of the project is to interconnect more closely the pre-graduate teacher training with the practice at schools and the cooperation with teachers of various secondary schools. Video hospitalizations of lessons are provided. Lessons realized by experienced teachers are compared with lessons realized by university students (pre-service teachers). The lessons are analyzed and reflected. Particular examples of the comparison of various physics lessons will be presented, crucial problems in these two types of lessons will be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Physics lessons taught by pre-service teachers and in-service teachers – didactic case report and comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the outcomes of the project that is solved at the Faculty of Science in Olomouc, Czech Republic. One of the key activities of the project is to interconnect more closely the pre-graduate teacher training with the practice at schools and the cooperation with teachers of various secondary schools. Video hospitalizations of lessons are provided. Lessons realized by experienced teachers are compared with lessons realized by university students (pre-service teachers). The lessons are analyzed and reflected. Particular examples of the comparison of various physics lessons will be presented, crucial problems in these two types of lessons will be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Innovation Education and Research

  • ISSN

    2411-3123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    BD - Bangladéšská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus