Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical problém solving with ceativity and understanding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73592065" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73592065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Riešenie matematických úloh s kreativitou a porozumením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematiku možno považovať za vedu, ktorá má pomáhať pri riešení úloh z praxe. Rovnaký cieľ by malo mať aj vyučovanie matematiky, ktoré by sa naviac malo snažiť o rozvoj logického myslenia žiakov. V súčasnosti však do istej miery pokračuje odklon vo vyučovaní matematiky od tohoto cieľa. Na hodinách matematiky sa v prevažnej miere riešia štandardné matematické úlohy. Sú to úlohy typu riešte rovnicu, vypočítajte objem, určte vzájomnú polohu priamok, načrtnite graf funkcie. V zadaní týchto úloh často absentuje akákoľvek motivácia a spojenie s praxou a nie je z neho jasné, prečo by sme sa vôbec mali s nejakým výpočtom trápiť. Takéto typy úloh prirodzene vedú k otázkam žiakov: Načo mi to bude? Je ťažké im vysvetliť, že riešenie rutinných úloh je nevyhnutné pre dokonalé zvládnutie výpočtových schopností nutných k riešeniu praktických problémov. Naviac sú spravidla všetky informácie potrebné k riešeniu úlohy uvedené v zadaní a úloha je zaradená do kapitoly, ktorej názov napovedá, ako sa asi bude úloha riešiť. Myslíme si, že nie len výber úloh, ale predovšetkým spôsob vyučovania matematiky vplýva na vnímanie a postoj žiakov k matematike.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical problém solving with ceativity and understanding

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematics can be considered as a science that should help for solving problems of practice. Teaching of mathematics should have the same goal, moreover it should develop learners&apos; reasoning. However, the deviation from this goal continues in the present. Mathematics classes mainly deal with standard tasks. They are the tasks: solve the equation, calculate the volume, determine the relative position of the lines, sketch the function graph. There is often no motivation and connection with practice to enter these tasks. Such tasks naturally lead to pupils&apos; questions: What is it for? It is difficult to explain them that the solving of that routine tasks is essential for perfect mastery of numeracy skills that are necessary for the solving of problems from practice. The choice of tasks and the way of teaching mathematics have an impact on perception and attitude of learners to mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    12-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus