Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bridging courses for mathematics and science teacher students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F20%3A73604142" target="_blank" >RIV/61989592:15310/20:73604142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf" target="_blank" >https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bridging courses for mathematics and science teacher students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universities all over the world struggle to reduce the drop-out rates of the mathematics and science teacher students (approximately 75 % drop out, more than half of those drop out within the first year of their study). Several universities have introduced so-called bridging courses - courses designed to bridge the gap between what was learned in school and what is needed at university. An international survey on the existence and content of these courses was realized in the past six months. This survey was organized under the Erasmus project Bridge2Teach. An overview of the findings will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Bridging courses for mathematics and science teacher students

  • Popis výsledku anglicky

    Universities all over the world struggle to reduce the drop-out rates of the mathematics and science teacher students (approximately 75 % drop out, more than half of those drop out within the first year of their study). Several universities have introduced so-called bridging courses - courses designed to bridge the gap between what was learned in school and what is needed at university. An international survey on the existence and content of these courses was realized in the past six months. This survey was organized under the Erasmus project Bridge2Teach. An overview of the findings will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th conference of Czech and Slovak physicists proceedings

  • ISBN

    978-80-89855-13-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    103-104

  • Název nakladatele

    Slovenská společnost fyziků

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku