Bridging courses for mathematics and science teacher students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F20%3A73604142" target="_blank" >RIV/61989592:15310/20:73604142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf" target="_blank" >https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bridging courses for mathematics and science teacher students
Popis výsledku v původním jazyce
Universities all over the world struggle to reduce the drop-out rates of the mathematics and science teacher students (approximately 75 % drop out, more than half of those drop out within the first year of their study). Several universities have introduced so-called bridging courses - courses designed to bridge the gap between what was learned in school and what is needed at university. An international survey on the existence and content of these courses was realized in the past six months. This survey was organized under the Erasmus project Bridge2Teach. An overview of the findings will be presented.
Název v anglickém jazyce
Bridging courses for mathematics and science teacher students
Popis výsledku anglicky
Universities all over the world struggle to reduce the drop-out rates of the mathematics and science teacher students (approximately 75 % drop out, more than half of those drop out within the first year of their study). Several universities have introduced so-called bridging courses - courses designed to bridge the gap between what was learned in school and what is needed at university. An international survey on the existence and content of these courses was realized in the past six months. This survey was organized under the Erasmus project Bridge2Teach. An overview of the findings will be presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th conference of Czech and Slovak physicists proceedings
ISBN
978-80-89855-13-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
103-104
Název nakladatele
Slovenská společnost fyziků
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—