Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73610883" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73610883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on factors affecting regular school attendance in the Buikwe district in Uganda. The research was based on a questionnaire survey in three primary schools in the district of Buikwe. After the regression model was constructed, factors affecting the number of absences were examined using the Poisson regression of panel data. There was a positive and statistically significant relationship between the explanatory variable and the variables: gender, distance of residence from school, number of younger siblings, whether the child has biological parents, and whether the child does any paid work. The variables age, number of household members, mother's education, hunger, whether the head of the household where the child lives is female, and whether the child is involved in assistance programs have a negative effect on regular school attendance.
Název v anglickém jazyce
Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda
Popis výsledku anglicky
This article focuses on factors affecting regular school attendance in the Buikwe district in Uganda. The research was based on a questionnaire survey in three primary schools in the district of Buikwe. After the regression model was constructed, factors affecting the number of absences were examined using the Poisson regression of panel data. There was a positive and statistically significant relationship between the explanatory variable and the variables: gender, distance of residence from school, number of younger siblings, whether the child has biological parents, and whether the child does any paid work. The variables age, number of household members, mother's education, hunger, whether the head of the household where the child lives is female, and whether the child is involved in assistance programs have a negative effect on regular school attendance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
153-160
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—