Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73610883" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73610883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on factors affecting regular school attendance in the Buikwe district in Uganda. The research was based on a questionnaire survey in three primary schools in the district of Buikwe. After the regression model was constructed, factors affecting the number of absences were examined using the Poisson regression of panel data. There was a positive and statistically significant relationship between the explanatory variable and the variables: gender, distance of residence from school, number of younger siblings, whether the child has biological parents, and whether the child does any paid work. The variables age, number of household members, mother&apos;s education, hunger, whether the head of the household where the child lives is female, and whether the child is involved in assistance programs have a negative effect on regular school attendance.

  • Název v anglickém jazyce

    Factor affecting school attendance in Buikwe district, Uganda

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on factors affecting regular school attendance in the Buikwe district in Uganda. The research was based on a questionnaire survey in three primary schools in the district of Buikwe. After the regression model was constructed, factors affecting the number of absences were examined using the Poisson regression of panel data. There was a positive and statistically significant relationship between the explanatory variable and the variables: gender, distance of residence from school, number of younger siblings, whether the child has biological parents, and whether the child does any paid work. The variables age, number of household members, mother&apos;s education, hunger, whether the head of the household where the child lives is female, and whether the child is involved in assistance programs have a negative effect on regular school attendance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021

  • ISBN

    978-80-87952-35-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    153-160

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    20. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku