Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School attendance in developing regions and factors affecting it. A case study in Buikwe District, Uganda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73615979" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73615979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Školská dochádzka v rozvojových regiónoch a faktory, ktoré na ňu vplývajú. Prípadová štúdia na okrese Buikwe, Uganda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štúdia skúma faktory ovplyvňujúce pravidelnú školskú dochádzku v okrese Buikwe v Ugande. Výskum bol založený na dotazníkovom šetrení na troch základných školách v okrese Buikwe. Na základe dotazníkového šetrenia bol zostrojený regresný model a metódou tzv. Poissonovej regresie panelových dát boli faktory vplývajúce na absencie žiakov skúmané. Pozitívny a štatisticky významný vzťah bol medzi vysvetľovanou premennou počet absencií a premennými: pohlavie, vzdialenosť bydliska od školy, počtom mladších súrodencov, tým, či má dieťa biologických rodičov a či vykonáva platenú prácu. Premenné vek, počet členov domácnosti, vzdelanie matky, hlad, to, či je hlavou v domácnosti, kde dieťa žije, žena a či je dieťa zapojené do programov pomoci, vplývajú na pravidelnú školskú dochádzku žiakov negatívne.

  • Název v anglickém jazyce

    School attendance in developing regions and factors affecting it. A case study in Buikwe District, Uganda

  • Popis výsledku anglicky

    Study examines factors influencing regular school attendance in Buikwe district, Uganda. The research was based on survey in three primary schools in Buikwe district. Based on the survey, a regression model was constructed and the factors influencing pupil absenteeism were examined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    22-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus