Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D Models in Education and Understanding of Geospace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73615671" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73615671 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/22:73615671

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iclel.com/_files/ugd/d546b1_789291039e9445a6b071de5fb393224f.pdf" target="_blank" >https://www.iclel.com/_files/ugd/d546b1_789291039e9445a6b071de5fb393224f.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D Models in Education and Understanding of Geospace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrating people with disabilities into mainstream society is one of the very important contemporary topics. One of the accented areas is the education of people with visual impairments via 3D printed models. Technological development in the last decade and, above all, the affordability of production means has undergone fundamental changes. A 3D printer is now available in almost all facilities dedicated to people with visual impairments. The contribution presents research on the importance of 3D models in reducing the information deficit caused by severe visual impairment. The concept of presenting space in context was created by combining available technologies and cooperating with special education experts. The first research results show how important a source of information 3D models are for people with severe visual impairment.

  • Název v anglickém jazyce

    3D Models in Education and Understanding of Geospace

  • Popis výsledku anglicky

    Integrating people with disabilities into mainstream society is one of the very important contemporary topics. One of the accented areas is the education of people with visual impairments via 3D printed models. Technological development in the last decade and, above all, the affordability of production means has undergone fundamental changes. A 3D printer is now available in almost all facilities dedicated to people with visual impairments. The contribution presents research on the importance of 3D models in reducing the information deficit caused by severe visual impairment. The concept of presenting space in context was created by combining available technologies and cooperating with special education experts. The first research results show how important a source of information 3D models are for people with severe visual impairment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2022 CONFERENCE BOOK VOLUME 8

  • ISBN

    978-605-72731-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    83-90

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Granada

  • Datum konání akce

    5. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku