Perception of Digital Competences of Future Teachers at the Faculty of Science of Palacký University in Olomouc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73619893" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73619893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202302-0004_vnimani-digitalnich-kompetenci-budoucich-ucitelu-na-prirodovedecke-fakulte-univerzity-palackeho-v-olomouci.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202302-0004_vnimani-digitalnich-kompetenci-budoucich-ucitelu-na-prirodovedecke-fakulte-univerzity-palackeho-v-olomouci.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2023.011" target="_blank" >10.5507/epd.2023.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Digital Competences of Future Teachers at the Faculty of Science of Palacký University in Olomouc
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the importance of the development of digital competencies during the pedagogical training of future science teachers at the Faculty of Science of Palacký University in Olomouc. It emphasizes the issue of information thinking, which is increasingly required by professions. One of the questions for IT students related to algorithms and programming was included in the questionnaire survey. This is due to the fact that these are the two main pillars of IT concepts in the context of changes in education in the Czech Republic. The results of the survey led to a clear conclusion regarding the use of educational robotics. This tool is a suitable tool for personality development, logical thinking, creativity and teamwork. The use of mathematical software in science subjects generally allows the students (future teachers) to better understand the context, cultivate their sense of imagination and teach them this way of thinking.
Název v anglickém jazyce
Perception of Digital Competences of Future Teachers at the Faculty of Science of Palacký University in Olomouc
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the importance of the development of digital competencies during the pedagogical training of future science teachers at the Faculty of Science of Palacký University in Olomouc. It emphasizes the issue of information thinking, which is increasingly required by professions. One of the questions for IT students related to algorithms and programming was included in the questionnaire survey. This is due to the fact that these are the two main pillars of IT concepts in the context of changes in education in the Czech Republic. The results of the survey led to a clear conclusion regarding the use of educational robotics. This tool is a suitable tool for personality development, logical thinking, creativity and teamwork. The use of mathematical software in science subjects generally allows the students (future teachers) to better understand the context, cultivate their sense of imagination and teach them this way of thinking.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
1213-7499
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
55-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—