Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost studentů pedagogických fakult v České republice na výchovu proti rasismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F02%3A00000449" target="_blank" >RIV/61989592:15410/02:00000449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Připravenost studentů pedagogických fakult v České republice na výchovu proti rasismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo zjistit, jak jsou studenti našich pedagogických fakult po stránce postojové i vědomostní připraveni na výchovu proti rasismu. Právě "kvalitní" postoje a vědomosti vztahující se k cizím "rasám", národům a etnikům považuje autorka za stěžejní pro účinnou výchovu proti rasismu. Sledovanými soubory bylo 789 studentů výstupních ročníků pedagogických fakult Univerzity Karlovy v Praze, Univerzity Palackého v Olomouci, Ostravské univerzity v Ostravě a Vysoké školy pedagogické v Hradci Královéa 171 studentů vstupních ročníků zmíněných vysokých škol, kromě Ostravské univerzity v Ostravě. Všem 960 respondentům byl zadán dotazník, který se skládal z části postojové, části vědomostní a dvou škál zaměřených na potřebnost přípravy učitelů na výchovu proti rasismu a podíl pedagogických fakult na této přípravě. Rozbor postojové části dotazníku vykázal významné rozdíly ve vztazích respondentů ke zkoumaným skupinám, a to především v kategorii, týkající se přijetí #do blízkého příbuzens

  • Název v anglickém jazyce

    The readiness of pedagogic sciences university students in the Czech republic for performing education against racism

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to determine to what extent pedagogic sciences university students in our country are prepared for practicising education against racism - with respect to their attitude and knowledge. It is the very quality of one´s attitude andknowledge towards foreign races, nations and ethnic groups that the author believes is crucial in educating pupils effectively against racism. The cohorts undergoing the investigation were these: 789 final class pedagogic sciences students of the CharlesUniversity, Prague, the Palacky Universtiy, Olomouc, the Ostrava University, Ostrava, and the Pedagogic University, Hradec Králové, and 171 opening class students of the same (above mentioned) universities - except for those of the Ostrava University. All 960 respondents were asked to complete a questionnaire consisting of an attitude assessing and a knowledge assessing parts. Two evaluation scales were also included aiming at a need for training teachers´ antiracism education skills an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    76-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus