Připravenost studentů pedagogických fakult v České republice na výchovu proti rasismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F02%3A00000449" target="_blank" >RIV/61989592:15410/02:00000449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Připravenost studentů pedagogických fakult v České republice na výchovu proti rasismu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo zjistit, jak jsou studenti našich pedagogických fakult po stránce postojové i vědomostní připraveni na výchovu proti rasismu. Právě "kvalitní" postoje a vědomosti vztahující se k cizím "rasám", národům a etnikům považuje autorka za stěžejní pro účinnou výchovu proti rasismu. Sledovanými soubory bylo 789 studentů výstupních ročníků pedagogických fakult Univerzity Karlovy v Praze, Univerzity Palackého v Olomouci, Ostravské univerzity v Ostravě a Vysoké školy pedagogické v Hradci Královéa 171 studentů vstupních ročníků zmíněných vysokých škol, kromě Ostravské univerzity v Ostravě. Všem 960 respondentům byl zadán dotazník, který se skládal z části postojové, části vědomostní a dvou škál zaměřených na potřebnost přípravy učitelů na výchovu proti rasismu a podíl pedagogických fakult na této přípravě. Rozbor postojové části dotazníku vykázal významné rozdíly ve vztazích respondentů ke zkoumaným skupinám, a to především v kategorii, týkající se přijetí #do blízkého příbuzens
Název v anglickém jazyce
The readiness of pedagogic sciences university students in the Czech republic for performing education against racism
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to determine to what extent pedagogic sciences university students in our country are prepared for practicising education against racism - with respect to their attitude and knowledge. It is the very quality of one´s attitude andknowledge towards foreign races, nations and ethnic groups that the author believes is crucial in educating pupils effectively against racism. The cohorts undergoing the investigation were these: 789 final class pedagogic sciences students of the CharlesUniversity, Prague, the Palacky Universtiy, Olomouc, the Ostrava University, Ostrava, and the Pedagogic University, Hradec Králové, and 171 opening class students of the same (above mentioned) universities - except for those of the Ostrava University. All 960 respondents were asked to complete a questionnaire consisting of an attitude assessing and a knowledge assessing parts. Two evaluation scales were also included aiming at a need for training teachers´ antiracism education skills an
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
76-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—