Attitudes and knowledge within the students of pedagogical faculties in the Czech Republic toward the Balcans
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117473" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117473 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
—
Název v původním jazyce
Stavovi i saznanja studenata pedagoških fakulteta u Češkoj republici prema Balkancima
Popis výsledku v původním jazyce
Osnovna namera ovog empirijskog izveštaja je prikaz stavova i saznanja studenata pedagoških fakulteta u ČR prema balkanskoj populaciji. Reč je o etničkim stavovima budućih pedagoga, koji su takodje ocenjivali potrebu pripreme učitelja za vaspitavanje protiv rasizma kao i dosadašnju ulogu pedagoških fakulteta u ovom procesu. U radu se postulira teza da je u borbi protiv rasizma i ksenofobije prevencija daleko uspešnija nego li represija i da učitelji, ukoliko u školama realizuju multikulturno vaspitavanje, moraju, pre svega, sami biti nosioci društveno poželjnih stavova prema "drugačijim ljudima" i to u svakoj situaciji i u svim uslovima. Glavna pretpostavka takvih stavova jesu informisanost, odnosno autentična saznanja o pripadnicima drugih etničkih grupa, njihovoj kulturi i načinu života.
Název v anglickém jazyce
Attitudes and knowledge within the students of pedagogical faculties in the Czech Republic toward the Balcans
Popis výsledku anglicky
The main intention of this article is to give a brief view of some attitudes and knowledge towards the Balkan nations in the Czech Republic. A sample of 960 students from the Czech pedagogical faculties was chosen to answer the topic question. This article also deals with the thesis that in the fight against racism and xenophobia is prevention much more successful than repression and that realization of multicultural education is possible only in case if teachers are adequately educated in this point. The main presumption is that existence of these attitudes is awareness and authentic knowledge of the members of other ethnical groups, of their culture and their lifestyle.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Medjunarodni tematski zbornik "Identitet i kriza idenititeta"
ISBN
978-86-80273-67-9
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
156-166
Počet stran knihy
280
Název nakladatele
Filozofická fakulta
Místo vydání
Kosovská Mitrovica
Kód UT WoS kapitoly
—