Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894229" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the perception of project-based education in primary school (years 1-5) classes in the Czech Republic. Attitudes towards a specific method and knowledge of applicability are analysed. The presented research tool manifests acceptable level of reliability alpha=.76. Age, sex, time period spent as an educator or time period in current school were chosen as determining variables. One of the most interesting results is correlation of attitudes and knowledge (r= 55), which points to the fact, that knowledge of a specific method in terms of its suitable use is the determining factor in cases, in which educator has to make decisions, whether and when to use a specific method or not.

  • Název v anglickém jazyce

    Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the perception of project-based education in primary school (years 1-5) classes in the Czech Republic. Attitudes towards a specific method and knowledge of applicability are analysed. The presented research tool manifests acceptable level of reliability alpha=.76. Age, sex, time period spent as an educator or time period in current school were chosen as determining variables. One of the most interesting results is correlation of attitudes and knowledge (r= 55), which points to the fact, that knowledge of a specific method in terms of its suitable use is the determining factor in cases, in which educator has to make decisions, whether and when to use a specific method or not.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th Conference on Project-based Education in Science Education

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    91-100

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900010