Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894229" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the perception of project-based education in primary school (years 1-5) classes in the Czech Republic. Attitudes towards a specific method and knowledge of applicability are analysed. The presented research tool manifests acceptable level of reliability alpha=.76. Age, sex, time period spent as an educator or time period in current school were chosen as determining variables. One of the most interesting results is correlation of attitudes and knowledge (r= 55), which points to the fact, that knowledge of a specific method in terms of its suitable use is the determining factor in cases, in which educator has to make decisions, whether and when to use a specific method or not.
Název v anglickém jazyce
Project-Based Education from Pprimary Teachers' Point of View
Popis výsledku anglicky
This article deals with the perception of project-based education in primary school (years 1-5) classes in the Czech Republic. Attitudes towards a specific method and knowledge of applicability are analysed. The presented research tool manifests acceptable level of reliability alpha=.76. Age, sex, time period spent as an educator or time period in current school were chosen as determining variables. One of the most interesting results is correlation of attitudes and knowledge (r= 55), which points to the fact, that knowledge of a specific method in terms of its suitable use is the determining factor in cases, in which educator has to make decisions, whether and when to use a specific method or not.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15th Conference on Project-based Education in Science Education
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
91-100
Název nakladatele
Karlova univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000455249900010