Psychologické aspekty rozvoje žádoucích občanských kvalit u školní populace pomocí programu RWCT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F02%3A00000495" target="_blank" >RIV/61989592:15410/02:00000495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologické aspekty rozvoje žádoucích občanských kvalit u školní populace pomocí programu RWCT
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) je v ČR postupně realizován od roku 1997. Je zaměřen na rozvoj dovednosti kritického myšlení a sociálních dovedností a postojů potřebných pro budování otevřené demokratické občanské společnosti. Vychází z poznatků kognitivní psychologie a pedagogického konstruktivismu a nejnovějších empirických zkušeností pedagogů různých zemí světa. Jeho cílem je prostřednictvím implementace speciálních výukových strategií a principů dosáhnout vyšší míry aktivizace žáků, větší efektivity vyučování a zejména rozvíjení schopnosti kritické práce s informacemi, vytváření vlastního názoru, argumentace, komunikace, celoživotního vzdělávání, ale také tolerance a respektu k odlišnostem a schopnosti spolupráce. Projekt RWCTtedy rozvíjí kvality, které se přímo vztahují k cílům projektu výchovy k občanství. Článek ovšem nepředstavuje celý projekt, neseznamuje s jednotlivými strategiemi, ale zabývá se hlavními pedagogicko psychologickými aspekty a cílovými efek
Název v anglickém jazyce
Psychological aspects of the development of desirable civic accomplishments in the school population with the support of the RWCT
Popis výsledku anglicky
The project RWCT (Reading and Writing For Critical Thinking) has been realised in the Czech Republic since 1997. It focuses on the development of the critical thinking, social skills and all the other skills necessary for building the open democratic civil society. It rises from the common knowledge of cognitive psychology, educational constructivism and the latest empiric experience of the development of the ability of critical work with information, bulding students' own opinion, argumentation, communication, lifetime education, but also tolerance and respect to differences and the ability or cooperation through implementation of the special teaching strategies and principles. The project RWCT therefore evolves the qualities which are directly connected with the project of education to citizenship. The article does not represent the whole project, it does not introduce all the individual strategies but concerns with the main education-psychological aspects and the target effects of t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Občan a občianstvo
ISBN
80-89075-09-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
191
Strana od-do
186-190
Název nakladatele
Slovenská vedecká společnosť pre telesnú výchovu a šport
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—