Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002811" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová

  • Název v anglickém jazyce

    Role of modern methods and technologies in selected learning models

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with role of information and communication technologies in selected learning and teaching models. First is mentioned didactic triangel and its disadvantages, next described model is Colb model of experiental learning. All methods refer to constructivist approaches in teaching, e.g. program RWCT ( Reading and Writing for Critical Thinking). In this paper is also mentioned critical thinking and brainstorming in education and their role in active learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Systémové přístupy 2007 : sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-245-1320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku