Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002811" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení
Popis výsledku v původním jazyce
V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová
Název v anglickém jazyce
Role of modern methods and technologies in selected learning models
Popis výsledku anglicky
This paper deals with role of information and communication technologies in selected learning and teaching models. First is mentioned didactic triangel and its disadvantages, next described model is Colb model of experiental learning. All methods refer to constructivist approaches in teaching, e.g. program RWCT ( Reading and Writing for Critical Thinking). In this paper is also mentioned critical thinking and brainstorming in education and their role in active learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Systémové přístupy 2007 : sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-245-1320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Oeconomica
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—