Interakce faktorů v konstruktivistické výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126044" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce faktorů v konstruktivistické výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.
Název v anglickém jazyce
Interaction factors in constructivist teaching
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on aspects of the characters and constructivist approach to teaching at the elementary school and the educational process implemented by the fundamental interactions of factors that belong teacher, learner, curriculum, teaching methodsand teaching methods. The paper presents structuring lesson in constructivist instruction conceived and an outline of the Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT), which you can directly implement constructivism in education through learning -phase model, respectively. This model of learning and teaching process framework is created that contains the basic phase - evocation, awareness of the importance of information and reflection. In each of these phases is possible to apply specific methods that are typical for RWC. program EUR model can be considered as functional and comprehensible model of constructivist learning and teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie
ISBN
978-80-7290-617-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
97-106
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—