Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce faktorů v konstruktivistické výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126044" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce faktorů v konstruktivistické výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction factors in constructivist teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on aspects of the characters and constructivist approach to teaching at the elementary school and the educational process implemented by the fundamental interactions of factors that belong teacher, learner, curriculum, teaching methodsand teaching methods. The paper presents structuring lesson in constructivist instruction conceived and an outline of the Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT), which you can directly implement constructivism in education through learning -phase model, respectively. This model of learning and teaching process framework is created that contains the basic phase - evocation, awareness of the importance of information and reflection. In each of these phases is possible to apply specific methods that are typical for RWC. program EUR model can be considered as functional and comprehensible model of constructivist learning and teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    97-106

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly