Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o koncepční inovaci významné části výuky oborové didaktiky, realizované na Katedře technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci, která spočívá ve vytváření kompetencí budoucích učitelů k integrované výuce. Tento záměr vyplývá ze současného vývoje techniky a názorů na výuku o technice na úrovni sekundárního vzdělávání, které jsou dány mj. Rámcovými vzdělávacími programy, které určují požadavek na výuku o technice pojatou uceleně a včetně širších souvislostí techniky (přírodovědných, společenských i humanitních). Tento požadavek je učitelem uplatňován ve fázi projektování výuky a ve vlastním procesu výuky, při níž potom mohou být vytvářeny kompetence žáků ve smyslu klíčových kompetencí, včetně jejich složky regulační. Konstruktivistické teorie učení prokazují, že učitelé uplatňují především ty postupy a přístupy, jimiž byli sami připravováni a které prožili [1]. Je tedy potřebná výuka oborové didaktiky, v níž si studenti určitou vlastní činností vytvářejí předpokl

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation Studies Education Technical and Information Education: developing competencies for integrated education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the conceptual innovation of a significant part of teaching the subject methodology implemented by the Department of Technical and Information Education PdF UP in Olomouc, which is the creation of competencies of future teachers for integrated education. This intention is clear from the current development of technology and views on the teaching of technology in secondary education, which are due, inter alia, general educational programs to determine the requirement for teaching about technology conceived and coherent, including the broader context of technology (science, social and humanities). This requirement is applied in teacher education at the design stage and in their own learning process, in which then can be developed skills of students within the meaning of key competencies, including their regulatory elements. Constructivist theory of learning shows that teachers are predominantly those practices and approaches which were themselves trained and experienc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové technologie ve výuce

  • ISBN

    978-80-210-5092-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku