Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o koncepční inovaci významné části výuky oborové didaktiky, realizované na Katedře technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci, která spočívá ve vytváření kompetencí budoucích učitelů k integrované výuce. Tento záměr vyplývá ze současného vývoje techniky a názorů na výuku o technice na úrovni sekundárního vzdělávání, které jsou dány mj. Rámcovými vzdělávacími programy, které určují požadavek na výuku o technice pojatou uceleně a včetně širších souvislostí techniky (přírodovědných, společenských i humanitních). Tento požadavek je učitelem uplatňován ve fázi projektování výuky a ve vlastním procesu výuky, při níž potom mohou být vytvářeny kompetence žáků ve smyslu klíčových kompetencí, včetně jejich složky regulační. Konstruktivistické teorie učení prokazují, že učitelé uplatňují především ty postupy a přístupy, jimiž byli sami připravováni a které prožili [1]. Je tedy potřebná výuka oborové didaktiky, v níž si studenti určitou vlastní činností vytvářejí předpokl
Název v anglickém jazyce
Innovation Studies Education Technical and Information Education: developing competencies for integrated education
Popis výsledku anglicky
The paper describes the conceptual innovation of a significant part of teaching the subject methodology implemented by the Department of Technical and Information Education PdF UP in Olomouc, which is the creation of competencies of future teachers for integrated education. This intention is clear from the current development of technology and views on the teaching of technology in secondary education, which are due, inter alia, general educational programs to determine the requirement for teaching about technology conceived and coherent, including the broader context of technology (science, social and humanities). This requirement is applied in teacher education at the design stage and in their own learning process, in which then can be developed skills of students within the meaning of key competencies, including their regulatory elements. Constructivist theory of learning shows that teachers are predominantly those practices and approaches which were themselves trained and experienc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové technologie ve výuce
ISBN
978-80-210-5092-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—