Výchova k odpovědnému občanství ve smyslu responsibility a accountability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008402" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k odpovědnému občanství ve smyslu responsibility a accountability
Popis výsledku v původním jazyce
Studie představuje nový pohled na výchovu k občanství při akcentování odpovědnosti jedince za své aktivní občanské jednání. Zodpovědnost - ctnost, která s odpovědností úzce souvisí vždy, když si člověk odpovědnost považuje, je v tomto novém pojetí výchovy k občanství prezentována ve smyslu responsibility a accountability. V rámci daného kontextu studie téma vymezuje i terminologicky: odpovědné občanství, aktivní občanství. Druhá část studie se zabývá vymezením významu odpovědnosti (accountability) v souvislosti s klasickým pojetím demokracie. Ve třetí části studie jsou představena teoretická východiska a metodologické stránky výzkumu participace žáků na školním prostředí prostřednictvím žákovských a školních samospráv.
Název v anglickém jazyce
Education for Responsible Citizenship Within the Meaning of Responsibility and Accountability
Popis výsledku anglicky
The study presents a new perspective on citizenship education in accentuating individual responsibility for their active civic action. Responsibility - a virtue which is closely linked with responsibility whenever a man considered responsible, in this new concept of citizenship education is presented within the meaning of responsibility and accountability. Within the context of a study defines the terminology issue: the responsibility of citizenship, active citizenship. The second part of the study deals with the definition of the importance of responsibility (accountability) in connection with the classical conception of democracy. In the third part of the study are presented theoretical background and methodological research site participation of pupils in the school through the pupil and school authorities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP126" target="_blank" >GP406/09/P126: Kvalitativní výzkum konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství prostřednictvím případové studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Minerva
ISSN
1803-3873
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—