Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009321" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated teaching and the czech language at basic school in historical conttext

  • Popis výsledku anglicky

    In this article the author deals with itegrated teaching. At first he clarifies the term integrated teaching and shows possibilities of a curriculum integration and use of topic of integration in the historical context and historical point of view. On the basis of teaching documnts analysis, he shows some principles of integration used on the Czech schools from the beginning of the 20th century till now. In tihis context, the author also notices efforts of teachers to change the Czech language teachingattitudes on the secondary schools, and shows some principles that the teachers used int their lessons. Attention is being paid on particular training programs after 1989, especially on Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (Secondary SchoolEducational Framework). Author mentions its basic principles, communication teaching principles and integration that becomes also the basic principle of the whle curricular reform. In the end of the article, the author points out some co

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Slovo o slove; ročník 15

  • ISBN

    978-80-8068-972-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    390

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku