Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009321" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009321 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh
Název v anglickém jazyce
Integrated teaching and the czech language at basic school in historical conttext
Popis výsledku anglicky
In this article the author deals with itegrated teaching. At first he clarifies the term integrated teaching and shows possibilities of a curriculum integration and use of topic of integration in the historical context and historical point of view. On the basis of teaching documnts analysis, he shows some principles of integration used on the Czech schools from the beginning of the 20th century till now. In tihis context, the author also notices efforts of teachers to change the Czech language teachingattitudes on the secondary schools, and shows some principles that the teachers used int their lessons. Attention is being paid on particular training programs after 1989, especially on Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (Secondary SchoolEducational Framework). Author mentions its basic principles, communication teaching principles and integration that becomes also the basic principle of the whle curricular reform. In the end of the article, the author points out some co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Slovo o slove; ročník 15
ISBN
978-80-8068-972-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
390
Strana od-do
—
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—