Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosociální klima školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychosociální klima školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Psychosociální klima školy je významný fenomén, který v různé míře ovlivňuje všechny účastníky dění ve škole (žáky, učitele, rodiče, ředitele, inspektory atd.). V této souvislosti hovoří někteří z nich o spokojenosti se školou, o spravedlivém přístupu avstřícnosti pedagogů, jiní např. o rivalitě mezi spolužáky, autoritativním vedení nebo školním prostředí odtrženém od života. Stává se také, že žáci, učitelé, rodiče a ředitel školy hodnotí klima stejné školy různě. Obsah pojmu klima je složitý a doposudnení jednotně vymezen. Někdy se spojuje např. s životem, étosem, duchem nebo kulturou školy. Jindy se chápe jako prostředí či atmosféra. Vytvářet synonyma mezi těmito termíny a klimatem je velmi nepřesné, lze však uvažovat o souvislosti mezi nimi.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial School climate

  • Popis výsledku anglicky

    Psychosocial climate of the school is an important phenomenon which in varying degrees affects all participants of the school events (pupils, teachers, parents, directors, inspectors, etc.). Some of them talk about satisfaction with the school, fairnessand helpfulness of teachers, the others about rivalry between pupils, authoritarian leadership, or school divorced from life. It also happens that pupils, teachers, parents and head teacher assesses the climate of the same school in different ways The concept of climate is complex and still not uniformly defined. Sometimes it is associated with for example life, ethos, spirit and school culture. Sometimes it is seen as an surroundings or atmosphere. Create synonyms between those therms and climate is very inaccurate. However, it is possible to consider 0he connection between them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogická encyklopedie

  • ISBN

    978-80-7367-546-2

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    935

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly