Psychosociální klima školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009401 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychosociální klima školy
Popis výsledku v původním jazyce
Psychosociální klima školy je významný fenomén, který v různé míře ovlivňuje všechny účastníky dění ve škole (žáky, učitele, rodiče, ředitele, inspektory atd.). V této souvislosti hovoří někteří z nich o spokojenosti se školou, o spravedlivém přístupu avstřícnosti pedagogů, jiní např. o rivalitě mezi spolužáky, autoritativním vedení nebo školním prostředí odtrženém od života. Stává se také, že žáci, učitelé, rodiče a ředitel školy hodnotí klima stejné školy různě. Obsah pojmu klima je složitý a doposudnení jednotně vymezen. Někdy se spojuje např. s životem, étosem, duchem nebo kulturou školy. Jindy se chápe jako prostředí či atmosféra. Vytvářet synonyma mezi těmito termíny a klimatem je velmi nepřesné, lze však uvažovat o souvislosti mezi nimi.
Název v anglickém jazyce
Psychosocial School climate
Popis výsledku anglicky
Psychosocial climate of the school is an important phenomenon which in varying degrees affects all participants of the school events (pupils, teachers, parents, directors, inspectors, etc.). Some of them talk about satisfaction with the school, fairnessand helpfulness of teachers, the others about rivalry between pupils, authoritarian leadership, or school divorced from life. It also happens that pupils, teachers, parents and head teacher assesses the climate of the same school in different ways The concept of climate is complex and still not uniformly defined. Sometimes it is associated with for example life, ethos, spirit and school culture. Sometimes it is seen as an surroundings or atmosphere. Create synonyms between those therms and climate is very inaccurate. However, it is possible to consider 0he connection between them.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogická encyklopedie
ISBN
978-80-7367-546-2
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Počet stran knihy
935
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—