Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití principů zážitkové pedagogiky v hodinách literární výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009407" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití principů zážitkové pedagogiky v hodinách literární výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V oblasti volnočasových aktivit a outdoorových sportů je zážitková pedagogika všeobecně známým a delší dobu užívaným pojmem, zatímco v souvislosti s vyučovacím procesem ve školním prostředí se spojuje jen zřídka. V příspěvku se krátce věnujeme historii zážitkové pedagogiky ? jejímu vzniku a vývoji především v kontextu outdoorových aktivit, pak se detailněji zabýváme také jejími základními pojmy a principy, které vzápětí zasazujeme do konkrétnější roviny - do výuky literatury na základních školách. Pojednáváme též o možnostech využití metod zážitkové pedagogiky při zprostředkování literárního učiva. Závěrem příspěvku uvádíme praktické ukázky, jakým způsobem je možné realizovat zážitkovou pedagogiku nejen v hodinách literární výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    USAGE OF PRICIPES OF EXPERIENTIAL EDUCATION IN LITERARY LESSONS

  • Popis výsledku anglicky

    In sphere of leisure activities and outdoor sports is experimential education known and long time used term, while in connection with the education process in school environment enter rarely. In paper we attend to history of experiential education ? to its genesis and development in context of outdoor activities, then we detailed speak about the main terms and principes, which we presently contextualize with the school education on basic schools. We discourse about using experiential methods by teachingof literary subject. Finally we mention a practically illustrations, how can be realized the experimential education in lessons of literature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující

  • ISBN

    978-80-7368-765-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    293

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku