Využití principů zážitkové pedagogiky v hodinách literární výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009407" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009407 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití principů zážitkové pedagogiky v hodinách literární výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
V oblasti volnočasových aktivit a outdoorových sportů je zážitková pedagogika všeobecně známým a delší dobu užívaným pojmem, zatímco v souvislosti s vyučovacím procesem ve školním prostředí se spojuje jen zřídka. V příspěvku se krátce věnujeme historii zážitkové pedagogiky ? jejímu vzniku a vývoji především v kontextu outdoorových aktivit, pak se detailněji zabýváme také jejími základními pojmy a principy, které vzápětí zasazujeme do konkrétnější roviny - do výuky literatury na základních školách. Pojednáváme též o možnostech využití metod zážitkové pedagogiky při zprostředkování literárního učiva. Závěrem příspěvku uvádíme praktické ukázky, jakým způsobem je možné realizovat zážitkovou pedagogiku nejen v hodinách literární výchovy.
Název v anglickém jazyce
USAGE OF PRICIPES OF EXPERIENTIAL EDUCATION IN LITERARY LESSONS
Popis výsledku anglicky
In sphere of leisure activities and outdoor sports is experimential education known and long time used term, while in connection with the education process in school environment enter rarely. In paper we attend to history of experiential education ? to its genesis and development in context of outdoor activities, then we detailed speak about the main terms and principes, which we presently contextualize with the school education on basic schools. We discourse about using experiential methods by teachingof literary subject. Finally we mention a practically illustrations, how can be realized the experimential education in lessons of literature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující
ISBN
978-80-7368-765-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
293
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—