Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reference and Conjunction in Texts Written by Czech and Native Speakers of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009430" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reference and Conjunction in Texts Written by Czech and Native Speakers of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of a comparative analysis of selected cohesive devices found in English texts written by native and Czech users of the language. Its main purpose is to draw attention to the most salient differences between the usage of reference devices and conjunctive elements by Czech advanced students of English and English native speakers. The difference include e. g. a significantly higher frequency of personal pronouns and of certain intersentenial connectors. The outcomes of the analysis can help English teachers to modify and optimize their teaching of practical language and, particlularly, of academic writing.

  • Název v anglickém jazyce

    Reference and Conjunction in Texts Written by Czech and Native Speakers of English

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a comparative analysis of selected cohesive devices found in English texts written by native and Czech users of the language. Its main purpose is to draw attention to the most salient differences between the usage of reference devices and conjunctive elements by Czech advanced students of English and English native speakers. The difference include e. g. a significantly higher frequency of personal pronouns and of certain intersentenial connectors. The outcomes of the analysis can help English teachers to modify and optimize their teaching of practical language and, particlularly, of academic writing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Exploring Cohesion and Coherence in English Discourse

  • ISBN

    978-80-210-5037-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    148

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku