Alternativní školy v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009469" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009469 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/09:10214630
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní školy v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Obecně pojem alternativní školy zahrnuje všechny druhy škol bez ohledu na zřizovatele (tedy školy soukromé, církevní i veřejné), které se odlišují něčím od hlavního proudu standardních škol daného vzdělávacího systému. Odlišnost může spočívat v jiných způsobech organizace výuky nebo života dětí ve škole, jiných kurikulárních programech, jiných parametrech edukačního prostředí, způsobech hodnocení výkonu žáků, vztazích mezi školou a rodiči, školou a místní komunitou aj. V publikaci je postižen význam, příčiny a rozvoj alternativních škol, jejich společné rysy a typologie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé typy klasických reformních škol i moderních alternativ.
Název v anglickém jazyce
Alternative schools in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
Generally, the term ?alternative schools? includes all types of schools no matter who the institutor is (i.e. private, church or public schools), which differ from the standard schools of the school system in some ways. The difference can relate to different organization of teaching or life of pupils at the school, different programs of school curriculum, different parameters of educational environment, ways of evaluation of pupils, relationship between school and parents, school and local community andso on. The publication describes significance, causes and development of the alternative schools, their common features and typology. Moreover, there are characteristics of particular types of classic reform schools and modern alternatives.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogická encyklopedie
ISBN
978-80-7367-546-2
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Počet stran knihy
936
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—