Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alternativní školy v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009469" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009469 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/09:10214630

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Alternativní školy v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obecně pojem alternativní školy zahrnuje všechny druhy škol bez ohledu na zřizovatele (tedy školy soukromé, církevní i veřejné), které se odlišují něčím od hlavního proudu standardních škol daného vzdělávacího systému. Odlišnost může spočívat v jiných způsobech organizace výuky nebo života dětí ve škole, jiných kurikulárních programech, jiných parametrech edukačního prostředí, způsobech hodnocení výkonu žáků, vztazích mezi školou a rodiči, školou a místní komunitou aj. V publikaci je postižen význam, příčiny a rozvoj alternativních škol, jejich společné rysy a typologie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé typy klasických reformních škol i moderních alternativ.

  • Název v anglickém jazyce

    Alternative schools in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    Generally, the term ?alternative schools? includes all types of schools no matter who the institutor is (i.e. private, church or public schools), which differ from the standard schools of the school system in some ways. The difference can relate to different organization of teaching or life of pupils at the school, different programs of school curriculum, different parameters of educational environment, ways of evaluation of pupils, relationship between school and parents, school and local community andso on. The publication describes significance, causes and development of the alternative schools, their common features and typology. Moreover, there are characteristics of particular types of classic reform schools and modern alternatives.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogická encyklopedie

  • ISBN

    978-80-7367-546-2

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    936

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly