Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The school climate - theoretical principles and research from the perspective of students, teachers and parents.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A33139760" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:33139760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The school climate - theoretical principles and research from the perspective of students, teachers and parents.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyses the quality of the school climate (at three secondary schools: a grammer school, a pedagogical school and a health school in Olomouc region). One of its objectives is to define such basic terms as environment, atmosphere, climate, andselected climate variants, above all the school climate. Attention is also paid to the following five areas of school life, which are in my opinion of significance: 1) the overall attitude to school and the motivation to study 2) teachers` qualities andcompetences 3) school rules and the discipline in class 4) the solidarity of the class as a social group 5) the architectural, aesthetic and hygienic aspects of the school. The thesis also wants to present new practical methods supported by long experience of the school climate gained abroad and even by similar experience lately picked up in this country.

  • Název v anglickém jazyce

    The school climate - theoretical principles and research from the perspective of students, teachers and parents.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses the quality of the school climate (at three secondary schools: a grammer school, a pedagogical school and a health school in Olomouc region). One of its objectives is to define such basic terms as environment, atmosphere, climate, andselected climate variants, above all the school climate. Attention is also paid to the following five areas of school life, which are in my opinion of significance: 1) the overall attitude to school and the motivation to study 2) teachers` qualities andcompetences 3) school rules and the discipline in class 4) the solidarity of the class as a social group 5) the architectural, aesthetic and hygienic aspects of the school. The thesis also wants to present new practical methods supported by long experience of the school climate gained abroad and even by similar experience lately picked up in this country.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Sciences/Odgojne znanosti

  • ISSN

    1846-1204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus