Dědictví rodičovských výchovných postojů - Determinace oblasti socializace a sociílní integrace osob se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223258" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dědictví rodičovských výchovných postojů - Determinace oblasti socializace a sociílní integrace osob se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je orientován na problematiku rodičovských výchovných postojů směrem k dítěti s těžkým zrakovým postižením s akcentem na determinaci oblasti společenského začleňování osob se zrakovým postižením do intaktní společnosti. Cílem referátu je ilustrovat vliv výchovných stylů a postojů rodičů na celkový rozvoj dítěte s těžkým zrakovým postižením zejména ve smyslu determinace procesu socializace. Z tohoto aspektu je rovněž sledována úroveň sociální integrace a v nejširším kontextu celkový osobnostnírozvoj jedince. Klíčovým bodem příspěvku je prezentace konkrétních příkladů formou kazuistických studií. Referát bude opřen zejména o individuální zkušenost autora s aplikací do širší teoretické roviny. Současně jsou v příspěvku reflektovány některé aspekty poradenské práce směrem k dané problematice.
Název v anglickém jazyce
Heritage of parental educational attitudes - Impact on the area of socialization and social integration of people with visual impairment
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on issue of parental educational attitudes towards child with severe visual impairment with emphasis on the impact on the area of social inclusion of people with visual impairment into common society. The aim of paper is to illustrate the impact of educational styles and attitudes of parents on the overall development of the child with severe visual impairment in particular in terms of determination process of socialization. From this aspect is also monitored the level of social integration in the broadest context of the overall personality development of the individual. Key point of contribution is to present specific examples by case studies. Paper will be based in particular on the author's individual experience with applications to a broader theoretical plane. At the same time are reflected in the contribution of certain aspects of advisory work towards the issue.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
127-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—