Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dědictví rodičovských výchovných postojů - Determinace oblasti socializace a sociílní integrace osob se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223258" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dědictví rodičovských výchovných postojů - Determinace oblasti socializace a sociílní integrace osob se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je orientován na problematiku rodičovských výchovných postojů směrem k dítěti s těžkým zrakovým postižením s akcentem na determinaci oblasti společenského začleňování osob se zrakovým postižením do intaktní společnosti. Cílem referátu je ilustrovat vliv výchovných stylů a postojů rodičů na celkový rozvoj dítěte s těžkým zrakovým postižením zejména ve smyslu determinace procesu socializace. Z tohoto aspektu je rovněž sledována úroveň sociální integrace a v nejširším kontextu celkový osobnostnírozvoj jedince. Klíčovým bodem příspěvku je prezentace konkrétních příkladů formou kazuistických studií. Referát bude opřen zejména o individuální zkušenost autora s aplikací do širší teoretické roviny. Současně jsou v příspěvku reflektovány některé aspekty poradenské práce směrem k dané problematice.

  • Název v anglickém jazyce

    Heritage of parental educational attitudes - Impact on the area of socialization and social integration of people with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on issue of parental educational attitudes towards child with severe visual impairment with emphasis on the impact on the area of social inclusion of people with visual impairment into common society. The aim of paper is to illustrate the impact of educational styles and attitudes of parents on the overall development of the child with severe visual impairment in particular in terms of determination process of socialization. From this aspect is also monitored the level of social integration in the broadest context of the overall personality development of the individual. Key point of contribution is to present specific examples by case studies. Paper will be based in particular on the author's individual experience with applications to a broader theoretical plane. At the same time are reflected in the contribution of certain aspects of advisory work towards the issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    127-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus