Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of social environments on child development at the preschool Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003185" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijlecl.cgpublisher.com/product/pub.256/prod.39" target="_blank" >http://ijlecl.cgpublisher.com/product/pub.256/prod.39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of social environments on child development at the preschool Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is focused on a consideration and an assessment of the influence of social environment towards the preschool child's development and the level of its expected completion development according to criteria for school readiness. The theoretical analysis is based on factors of mental human development, environmental influence and stages of the process of socialization, impacts of negative influences of social environment, description of preschool age from the developmental psychology aspect and the issue of preschool readiness. The subject of an investigation is to consider and assess the influence of social environment where the child is grown up, its personality formation, and the quality of its development. The selective group was madeof children at the age 5-7, who come from a different family backgrounds, though attend the same preschool. This research survey is qualitative with the use of a method of observation, a questionnaire for parents of children, finding tes

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of social environments on child development at the preschool Age

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on a consideration and an assessment of the influence of social environment towards the preschool child's development and the level of its expected completion development according to criteria for school readiness. The theoretical analysis is based on factors of mental human development, environmental influence and stages of the process of socialization, impacts of negative influences of social environment, description of preschool age from the developmental psychology aspect and the issue of preschool readiness. The subject of an investigation is to consider and assess the influence of social environment where the child is grown up, its personality formation, and the quality of its development. The selective group was madeof children at the age 5-7, who come from a different family backgrounds, though attend the same preschool. This research survey is qualitative with the use of a method of observation, a questionnaire for parents of children, finding tes

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of early childhood learning

  • ISSN

    2327-7939

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    11-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus