MUSEUM EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC AND ITS CURRENT ISSUES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223352" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MUSEUM EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC AND ITS CURRENT ISSUES
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with museum education in the Czech Republic, its current state and issues. The topic is introduced by a brief overview of the development of museum teaching in the world, from the first establishment of public museums in the 18th centuryup until its accelerated development which took place in European and American museums in the 1970s. The period of 1990s brings rapid development of museum teaching into the Czech context and with it the many diversified museum educational programmes forpublic. The profession of a museum educator is being established and the subject of museum education is given the status of scientific discipline which reflects in theory its practice and produces valuable findings of the reality of museum teaching.
Název v anglickém jazyce
MUSEUM EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC AND ITS CURRENT ISSUES
Popis výsledku anglicky
The paper deals with museum education in the Czech Republic, its current state and issues. The topic is introduced by a brief overview of the development of museum teaching in the world, from the first establishment of public museums in the 18th centuryup until its accelerated development which took place in European and American museums in the 1970s. The period of 1990s brings rapid development of museum teaching into the Czech context and with it the many diversified museum educational programmes forpublic. The profession of a museum educator is being established and the subject of museum education is given the status of scientific discipline which reflects in theory its practice and produces valuable findings of the reality of museum teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2011, Evropské a české vzdělávání, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí
ISBN
978-80-904877-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
375-383
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
21. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—