K MOŽNOSTEM POJETÍ INFORMAČNÍ VÝCHOVY NA 1. STUPNI ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10224235" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10224235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K MOŽNOSTEM POJETÍ INFORMAČNÍ VÝCHOVY NA 1. STUPNI ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice volby pojetí výuky vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie realizované na 1. stupni ZŠ. Akcentován je přístup, ve kterém je počítač ve výuce zařazen jako jeden z řady materiálních didaktických prostředků,umožňujících integraci prvků informačních a komunikačních technologií do výuky, podporující i realizaci projektové výuky. K cílům takto realizované výuky náleží mj. vytvoření a rozvoj žákovských schopností algoritmizace a technického myšlení (na jejichvěku a schopnostem přiměřené úrovni), vše se záměrem budování předpokladů pro jejich budoucí zájem o technické a přírodovědné vyučovací předměty na 2. stupni ZŠ a k případné odpovídající volbě budoucí profesní orientace.
Název v anglickém jazyce
POSSIBLE CONCEPT OF INFORMATION EDUCATION IN YEARS 1 TO 5 OF BASIC SCHOOL
Popis výsledku anglicky
This paper deals with problems of choosing the concept of teaching the area of Information and Communication Technology in years 1 to 5 at basic school. Emphasis is put on the approach where the computer is one of the many material didactic aids used inthe lessons which enables integrating the parts of information and communication technologies in teaching and supports project teaching as well. The aim of such methods of teaching is for example establishing and development of students' ability of algorithms and technical thinking (adequate to their age and abilities). Everything happens with the aim of building prerequisits of their interest in technical and natural history subjects in years 6 to 9 of basic school and possible choice of their future career.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informatika v škole
ISSN
1335-616X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
38
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
45-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—