Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10225337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10225337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální znevýhodnění je jedním z významných faktorů, který může z mnoha hledisek ovlivnit adekvátní rozvoj dítěte a představuje významnou proměnnou v jeho šancích na vzdělání a následném uplatnění se ve společnosti. Domníváme se, že učitelův postoj skládající se z kognitivních, emotivních a konativních složek může významně ovlivnit jak záporně, tak kladně výchovně - vzdělávací proces a edukační činnost učitele ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům. Cílem příspěvku je prezentovat teoretická východiska a záměry výzkumu (IGA) v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical analysis of the attitudes of primary school teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Social disadvantage is an important factor that can affect many aspects of adequate child development and is an important variable in its chances for education and subsequent application in society. We believe that teachers attidue, consisting of cognitive, emotional and conative components, can significantly influence both negatively and positively educational process and educational activities of teacher in relation to socially disadvantaged students. Aim of this paper is to present the theoretical background and research objectives (IGA) in this area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální pedagogika v souvislostech globální krize

  • ISBN

    978-80-87182-16-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    434-440

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku