Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10225337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10225337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální znevýhodnění je jedním z významných faktorů, který může z mnoha hledisek ovlivnit adekvátní rozvoj dítěte a představuje významnou proměnnou v jeho šancích na vzdělání a následném uplatnění se ve společnosti. Domníváme se, že učitelův postoj skládající se z kognitivních, emotivních a konativních složek může významně ovlivnit jak záporně, tak kladně výchovně - vzdělávací proces a edukační činnost učitele ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům. Cílem příspěvku je prezentovat teoretická východiska a záměry výzkumu (IGA) v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Theoretical analysis of the attitudes of primary school teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils
Popis výsledku anglicky
Social disadvantage is an important factor that can affect many aspects of adequate child development and is an important variable in its chances for education and subsequent application in society. We believe that teachers attidue, consisting of cognitive, emotional and conative components, can significantly influence both negatively and positively educational process and educational activities of teacher in relation to socially disadvantaged students. Aim of this paper is to present the theoretical background and research objectives (IGA) in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální pedagogika v souvislostech globální krize
ISBN
978-80-87182-16-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
434-440
Název nakladatele
Institut mezioborových studií Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—