Student's possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33115918" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33115918 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28150/11:43865637
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student's possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose of Study: The present study examined how student's were associated a statements on questionnaire. After evaluations results we construct or re-construct the valid concepts of a new disciplines on psychosomatic preparations.The subjects in the study were a 150 regular student's on TBU University. Participants were tested by non standard questionnaire. The questionnaire is processed as a 4 subtests for using a part of competence, practice, qualifications and personal aims on a process of development key competences. Evaluations are processed by statistics software Statistica 9 and Chic.Conclusions: The impact of our research activities we show on preparations of Psychosomatic preparation for a practice social pedagogy on society. It also includesa comparison of two approaches concerning personal and social development of social pedagogy students.
Název v anglickém jazyce
Student's possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Purpose of Study: The present study examined how student's were associated a statements on questionnaire. After evaluations results we construct or re-construct the valid concepts of a new disciplines on psychosomatic preparations.The subjects in the study were a 150 regular student's on TBU University. Participants were tested by non standard questionnaire. The questionnaire is processed as a 4 subtests for using a part of competence, practice, qualifications and personal aims on a process of development key competences. Evaluations are processed by statistics software Statistica 9 and Chic.Conclusions: The impact of our research activities we show on preparations of Psychosomatic preparation for a practice social pedagogy on society. It also includesa comparison of two approaches concerning personal and social development of social pedagogy students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1220" target="_blank" >GA406/09/1220: Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
29
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
684-692
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—