Sebereflexe jako způsob náhledu na vlastní individualitu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63509897" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63509897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebereflexe jako způsob náhledu na vlastní individualitu
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu GA ČR (406/06/1571) Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele? jsme, mimo jiné, zkoumali sebereflexi studentů jako způsob náhledu na vlastní individualitu v procesu psychosomatické přípravy na Fakultě humanitníchstudií UTB ve Zlíně, ve studijním oboru bakalářského studia Sociální pedagogika. Psychosomatická příprava byla zaměřena na poznávání možností (?mohoucnosti?, resp. kondice) studenta v komunikaci s druhými (kolegy, budoucími klienty apod.). Jednalo se např. o rozvoj schopností sociálně komunikovat; uvědomění si dialogičnosti svého prožívání; schopnost zaujmout druhé, poutavě vyprávět; uvědomění si a pochopení vlastního výrazu aj. Smyslem psychosomatické přípravy bylo nejenom sledovat nárůst psychosomatické kondice studentů zvnějšku (vysokoškolským učitelem), ale také studentský náhled na rozvoj své individuality vlivem této přípravy. Prostředkem tohoto náhledu se staly studentské sebereflexe. Analýza jejich obsahu byla základem našeho k
Název v anglickém jazyce
Self-reflection as a Method of Insight in Individuality
Popis výsledku anglicky
As a part of the project GA CR (406/06/1571) ?The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers? we examined, among others, self-reflection of students as a method of insight in individuality in the process of psychosomatic preparation at the Faculty of Humanities, TBU in Zlin, in the bachelor´s field of study Social Pedagogy. The psychosomatic preparation concentrated on recognizing student´s possibilities (?potency?or condition) in communication with others (colleagues, future clients etc.), e.g. development of abilities to communicate socially, realization of dialogicality of self-experiencing; ability to hold others´ interest, to narrate in an interesting way, realization and understanding of self-expression etc. The purpose of the psychosomatic preparation was not only to follow the growth of student´s psychosomatic condition from the outside (university lecturer), but also to get the student´s view of the development of his or her individuality due to t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IX. Individualita a jedinečnost v kvalitativním výzkumu
ISBN
978-80-86174-17-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Psychologický ústav AV ČR
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—