Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BACKGROUND OUTLINE SPECIFICATION CATEGORY VALUE CURRICULUM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33116944" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33116944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    ŠPECIFIKÁCIA VÝCHODÍSK KONCIPOVANIA KATEGÓRIE HODNOTA V OBSAHU VZDELÁVANIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická štúdia je zameraná na špecifikáciu a vymedzenie východísk pri koncipovaní kategórie hodnota. Autori sa sústredili na vymedzenie z pohľadu aktívnej rekonštrukcie rôznych teoretických vymedzení pojmu hodnota a ich výkladu. Vychádzajúc z týchto vymedzení sa pokúsili kreovať a konštituovať základné východiská hodnoty v obsahu vzdelávania. Konštituovanie špecifických východísk je poňaté v zmysle dešifrovania teórie a komparatívnej analýzy vymedzenia pojmu hodnota a v štúdii zmienených teórií. Vzniknuté východiská akcentujú vedecké prístupy k teórii výchovy a k filozofii výchovy. V súlade s týmito prístupmi postihujú autori i hľadisko praxeologické a tvoria základ pre diskurzívnu analýzu, ktorú chápu ako základ vedeckého skúmania vymedzenej problematiky. V závere sú načrtnuté možnosti riešenia a navrhnuté tematické okruhy k ďalšej diskusii.

  • Název v anglickém jazyce

    BACKGROUND OUTLINE SPECIFICATION CATEGORY VALUE CURRICULUM

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical study focuses on the definition and specification of assumptions in the design category value. The authors focus on the definition in terms of active reconstruction of the various theoretical definitions of value and their interpretation. Based on these definitions try to backgrounds and was constituted the basic starting values in the curriculum. Constitute of specific assumptions is conceived in terms of decryption theory and comparative analysis of the definition of value in the study mentioned theories. Background accentuates the scientific approaches to education theory to philosophy of education. In accordance with the following approaches and considerations affecting authors praxeological form of the basis for discursive analysis, which I understand as the basis of scientific study defined the problem. In conclusion outlines possible solutions and suggested topics for further discussion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA HUMANICA

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    6-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus