Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Views on the Definition of Value Category in Educational Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144013" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Views on the Definition of Value Category in Educational Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theoretical study focuses on the definition and specification of assumptions in the design category value. The authors focus on the definition in terms of active reconstruction of the various theoretical definitions of value and their interpretation. Based on these definitions try to backgrounds and was constituted the basic starting values in the curriculum. Constitute of specific assumptions is conceived in terms of description theory and comparative analysis of the definition of value in the study mentioned theories. Background accentuates the scientific approaches to education theory to philosophy of education. In accordance with the following approaches and considerations affecting authors praxeological form of the basis for discursive analysis, which I understand as the basis of scientific study defined the problem. In conclusion outlines possible solutions and suggested topics for further discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Views on the Definition of Value Category in Educational Context

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical study focuses on the definition and specification of assumptions in the design category value. The authors focus on the definition in terms of active reconstruction of the various theoretical definitions of value and their interpretation. Based on these definitions try to backgrounds and was constituted the basic starting values in the curriculum. Constitute of specific assumptions is conceived in terms of description theory and comparative analysis of the definition of value in the study mentioned theories. Background accentuates the scientific approaches to education theory to philosophy of education. In accordance with the following approaches and considerations affecting authors praxeological form of the basis for discursive analysis, which I understand as the basis of scientific study defined the problem. In conclusion outlines possible solutions and suggested topics for further discussion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    162-199

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus