Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118064" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zamýšlí nad problematikou výzkumu postojů učitelů - možnostmi, ale také obtížemi, se kterými se výzkumník může setkat. Konkrétně je pak situace přiblížena na případě dílčí části realizovaného výzkumného šetření v rámci projektu IGA Analýza postojů a potřeb učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků. Díky tomu, že postoj je velmi subtilní a obtížně postižitelná proměnná, zaměřujeme se a zdůrazňujeme v příspěvku především možnost propojení některých kvantitativních a kvalitativních výzkumných strategií. Domníváme se, že právě kombinací kvantitativních a kvalitativních metod může být zajištěna komplementarita a validita v rámci zkoumané problematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative and qualitative dimension of research of attitudes of teachers in relation to social disadvantage of pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is considering research issues of teachers attitudes - considering possibilities, but also the difficulties with which the researcher may will encounter. Specifically, the situation is then focused on the case of sub-section of realizedresearch in project IGA Analysis of the attitudes and needs of primary teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils. In the contribution we are focusing on and emphasizing mainly the possibility of the connecting some quantitative and qualitative research strategies, because of attitude is the indefinable variable. We believe that the combination of quantitative and qualitative methods can provide complementary and valid results of the researched issues.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-210-5774-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    416-420

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku