Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118064" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad problematikou výzkumu postojů učitelů - možnostmi, ale také obtížemi, se kterými se výzkumník může setkat. Konkrétně je pak situace přiblížena na případě dílčí části realizovaného výzkumného šetření v rámci projektu IGA Analýza postojů a potřeb učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků. Díky tomu, že postoj je velmi subtilní a obtížně postižitelná proměnná, zaměřujeme se a zdůrazňujeme v příspěvku především možnost propojení některých kvantitativních a kvalitativních výzkumných strategií. Domníváme se, že právě kombinací kvantitativních a kvalitativních metod může být zajištěna komplementarita a validita v rámci zkoumané problematiky.
Název v anglickém jazyce
Quantitative and qualitative dimension of research of attitudes of teachers in relation to social disadvantage of pupils
Popis výsledku anglicky
This contribution is considering research issues of teachers attitudes - considering possibilities, but also the difficulties with which the researcher may will encounter. Specifically, the situation is then focused on the case of sub-section of realizedresearch in project IGA Analysis of the attitudes and needs of primary teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils. In the contribution we are focusing on and emphasizing mainly the possibility of the connecting some quantitative and qualitative research strategies, because of attitude is the indefinable variable. We believe that the combination of quantitative and qualitative methods can provide complementary and valid results of the researched issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
416-420
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—