Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol. Cílem šetření je zjistit, zda reflektují celou šíři učiva oboru a zda se v jejich pedagogickém uvažování projevuje jeho změna v Rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy (za učivo se považují výtvarné postupy či techniky, případně praktické výtvarné činnosti a jejich náměty) a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Teachers and their Knowledge of Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution are presented sub outcomes of an empirical study dealing with the primary-school art-teachers' knowledge of curriculum. The aim of the research is to ascertain whether the teachers comply with the subject curriculum and whether theypedagogically reflect its change in terms of Framework Education Programme for Basic Education. The topic in question is the teachers' understanding and formulation of the term "curriculum". The outcomes prove ignorance of the art curriculum (procedures,techniques or practical activities and their themes are considered to be the curriculum), and failing to take the verification of communicative effect into consideration. The data was obtained by means of questionnaires, and the sub outcomes are interpreted in a wider context of art education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita

  • ISBN

    978-80-210-5774-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    322-327

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku