Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol. Cílem šetření je zjistit, zda reflektují celou šíři učiva oboru a zda se v jejich pedagogickém uvažování projevuje jeho změna v Rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy (za učivo se považují výtvarné postupy či techniky, případně praktické výtvarné činnosti a jejich náměty) a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.
Název v anglickém jazyce
Art Teachers and their Knowledge of Curriculum
Popis výsledku anglicky
In this contribution are presented sub outcomes of an empirical study dealing with the primary-school art-teachers' knowledge of curriculum. The aim of the research is to ascertain whether the teachers comply with the subject curriculum and whether theypedagogically reflect its change in terms of Framework Education Programme for Basic Education. The topic in question is the teachers' understanding and formulation of the term "curriculum". The outcomes prove ignorance of the art curriculum (procedures,techniques or practical activities and their themes are considered to be the curriculum), and failing to take the verification of communicative effect into consideration. The data was obtained by means of questionnaires, and the sub outcomes are interpreted in a wider context of art education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
322-327
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—