Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co učitelé ve výtvarné výchově vyučují a k čemu je to dobré?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146964" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co učitelé ve výtvarné výchově vyučují a k čemu je to dobré?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol a jejich názory na prospěšnost oboru. Cílem šetření je zjistit, zda se reflektuje celá šíře učiva oboru a zda se v pedagogickém uvažování učitelů projevuje změna vzdělávacího obsahu, již přinesl Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují, stejně jako jejich názory na prospěšnost oboru výtvarná výchova pro rozvoj žáků. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    What Do Art Teachers Teach and Why Do They Do It?

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution are presented sub outcomes of an empirical study dealing with the primary-school art-teachers' knowledge of curriculum. The aim of the research is to ascertain whether the teachers comply with the subject curriculum and whether theypedagogically reflect its change in terms of Framework Education Programme for Basic Education. The topic in question is the teachers' understanding and formulation of the term "curriculum". We are also interested in their opinions on the usefulness of Art Education. The outcomes prove ignorance of the art curriculum (procedures, techniques or practical activities and their themes are considered to be the curriculum), and failing to take the verification of communicative effect into consideration. The data was obtained by means of questionnaires, and the sub outcomes are interpreted in a wider context of art education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kreatívne vzdelávanie: Zborník príspevkov z konferencie CREA-AE 2013

  • ISBN

    978-80-970513-5-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    453-464

  • Název nakladatele

    Virvar

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    13. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku