Co učitelé ve výtvarné výchově vyučují a k čemu je to dobré?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146964" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co učitelé ve výtvarné výchově vyučují a k čemu je to dobré?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol a jejich názory na prospěšnost oboru. Cílem šetření je zjistit, zda se reflektuje celá šíře učiva oboru a zda se v pedagogickém uvažování učitelů projevuje změna vzdělávacího obsahu, již přinesl Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují, stejně jako jejich názory na prospěšnost oboru výtvarná výchova pro rozvoj žáků. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.
Název v anglickém jazyce
What Do Art Teachers Teach and Why Do They Do It?
Popis výsledku anglicky
In this contribution are presented sub outcomes of an empirical study dealing with the primary-school art-teachers' knowledge of curriculum. The aim of the research is to ascertain whether the teachers comply with the subject curriculum and whether theypedagogically reflect its change in terms of Framework Education Programme for Basic Education. The topic in question is the teachers' understanding and formulation of the term "curriculum". We are also interested in their opinions on the usefulness of Art Education. The outcomes prove ignorance of the art curriculum (procedures, techniques or practical activities and their themes are considered to be the curriculum), and failing to take the verification of communicative effect into consideration. The data was obtained by means of questionnaires, and the sub outcomes are interpreted in a wider context of art education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kreatívne vzdelávanie: Zborník príspevkov z konferencie CREA-AE 2013
ISBN
978-80-970513-5-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
453-464
Název nakladatele
Virvar
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
13. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—