Identifikace dimenzí k výzkumu percepce klimatu VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33139081" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33139081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/grecmanovaetal.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/grecmanovaetal.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-10" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace dimenzí k výzkumu percepce klimatu VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika výzkumu školního klimatu v České republice je rozpracovaná především na úrovni základních a středních škol, méně však již na úrovni škol vysokých. V případě vysokých škol hovoříme spíše o sociálním klimatu organizace, a to zvláště, když se zužuje pohled na jeho percepci z pozic akademických pracovníků. V současnosti, kdy dochází k reformám českého vysokého školství, je toto téma velmi aktuální. Příspěvek se zaměřuje na analýzu a srovnání zahraničních výzkumných nástrojů pro výzkum percepceklimatu vysokých škol akademickými pracovníky a vymezení dimenzí pro výzkum klimatu vysokých škol v České republice s důrazem převážně na pedagogické fakulty. Volba pedagogických fakult je dána jejich specifičností, kterou spatřujeme v orientaci na přípravu budoucích učitelů, ale v posledních letech také změnou způsobenou sílícím tlakem na orientaci na oblast vědy a výzkumu. Předmětem analýz jsou jak dimenze výzkumu sociálního klimatu organizace obecně, tak klimatu vysokých škol. Provede
Název v anglickém jazyce
Identification of dimensions for research on university climate perception
Popis výsledku anglicky
The issue of research on school climate in the Czech Republic is developed especially on the levels of primary and secondary schools but not on the level of universities. In the case of universities, the term social climate of organization is used more often, namely when the perspective is limited to its perception by academic staff. Nowadays, when the Czech university system is being reformed, this issue is very topical. The contribution focuses on an analysis and comparison of foreign research tools for university climate perception by academic staff and on defining the dimensions for university climate research in the Czech Republic, emphasizing faculties of education. The choice of faculties of education is caused by their specifics seen in their orientation to training of future teachers, but in the last years also by the change produced by a growing pressure for orientation to the field of science and research. The object of the analysis is dimensions of research on social climat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
138-142
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—