Teoretická východiska percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33116406" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33116406 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teoretická východiska percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se v posledních letech často hovoří o reformě vysokého školství s cílem zkvalitnit vysokoškolské studium. Řeší se změna vzorce financování vysokých škol, která s sebou nese zvyšující se požadavky na vědeckovýzkumnou činnost akademickýchpracovníků a na jejich kvalifikační růst. Oproti přírodovědným, lékařským a technickým fakultám jsou fakulty pedagogické více zasaženy těmito změnami, jelikož se doposud pracovní výkon akademických pracovníků zaměřoval na přípravu budoucích učitelů a méně se orientoval na vědu a výzkum. Tlak na změnu financování vysokých škol, klesající demografická křivka a tlak na vědu a výzkum ovlivňuje i kvalitu organizačního klimatu na pracovištích. V předloženém textu analyzujeme teoretická východiska, která pomohou ukotvit vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky jako vyústění změn v českém vysokém školství. V textu předkládáme pouze základní pojmy a vybrané charakteristiky organizačního klimatu, rovněž přehled
Název v anglickém jazyce
Theoretical Starting Points of Perception of Organizational Climate at Faculties of Education by Academic Staff
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic an often discussed issue of the last years is the reform of higher education in order to improve university studies. What is often dealt with is a change of the formula for funding universities, which brings along increasing requirements of research activities of academic staff and improvement of their qualification. Compared to faculties of natural sciences, medicine and technology, faculties of education are more influenced by these changes because up to now the academic staff'sperformance has been focused on training of future teachers and less oriented to science and research. The pressure on the change of financing of universities, the decreasing demographic curve and the pressure on science and research influence also the quality of organizational climate at workplaces. In the presented text, theoretical starting points are analyzed that help set the perception of organizational climate of faculties of education by academic staff as an outcome of changes in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
39-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—