Vývoj nástroje pro výzkum percepce organizačního klimatu pedagogických fakult
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj nástroje pro výzkum percepce organizačního klimatu pedagogických fakult
Popis výsledku v původním jazyce
Při reformě vysokého školství dochází ke změnám v oblastech: počet přijímaných studentů, připravenost uchazečů ke studiu na VŠ, požadavky na kvalifikační růst akademických pracovníků, počet zahraničních mobilit, zapojení akademických pracovníků do vědecko-výzkumných projektů, hodnocené výstupy vědy a výzkumu apod. Na uvedené změny reaguje každá vysoká škola v obsahu vzdělávání, jeho struktuře, ale i jako organizace. U akademických pracovníků se objevují různé odezvy, které se odrážejí v jejich vnímání vysokoškolského prostředí a konkrétně pak v percepci organizačního klimatu jednotlivých fakult. V popředí našeho zájmu jsou pedagogické fakulty, které musely přejít z orientace převážně na studenta a výuku k intenzivnějším vědecko-výzkumným aktivitám neždoposud. Zaměřili jsme se proto na vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky. Po analýze dostupných zdrojů jsme vytvořili dotazník percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovník
Název v anglickém jazyce
Development of a Tool for Examining Perception of Organizational Climate at Faculties of Education
Popis výsledku anglicky
There are changes happening in the following areas during the reform of higher education: number of enrolled students, applicants' preparedness for university studies, requirements of academic staff's qualification growth, number of international mobilities, academic staff's participation in research projects, evaluated scientific and research outputs etc. Every university reacts to these changes in the areas of contents of education, its structure as well as organization. There are various responses inacademic staff, reflected in their perception of the university environment and in the perception of organizational climate of each faculty in particular. Our interest is focused on faculties of education that must have shifted from orientation to students and teaching to more intensive scientific and research activities. This is why we focused on perception of organizational climate of faculties of education by academic staff. After analyzing the accessible resources, a questionnaire o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
541-548
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—