ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING INTERCULTURAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL TEACHER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33117756" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33117756 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING INTERCULTURAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL TEACHER
Popis výsledku v původním jazyce
The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of this paper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence ofteachers.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING INTERCULTURAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL TEACHER
Popis výsledku anglicky
The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of this paper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence ofteachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
81-83
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—