Interkulturní vzdělávání učitelů primární školy: výsledky výzkumného šetření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141086" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní vzdělávání učitelů primární školy: výsledky výzkumného šetření
Popis výsledku v původním jazyce
Sociálně-ekonomický a politický vývoj společnosti zapříčinil, že jednotlivé elementy a složky interkulturní a multikulturní koexistence se stávají běžnou součástí života téměř každého z nás. Je tedy přirozené, že se problematika interkulturního vzdělávání a soužití stala součástí české školy. Učitelé jako hlavní faktory ovlivňující edukační proces jsou vlivem změn vystaveni zvýšeným požadavkům především na odbornostní stránku. Rozvoj kompetencí potřebných k realizaci obsahů, metod a principů interkulturního vzdělávání by měl probíhat jak na úrovni odborně-teoretické, tak na základě každodenní mezilidské interakce. Předkládaný příspěvek prezentuje výsledky dílčího výzkumného šetření uskutečněného v rámci výzkumu k disertační práci s názvem Interkulturnívzdělávání učitelů primární školy.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Education of Primary School Teachers: Research Survey Results
Popis výsledku anglicky
Socio-economic and political development of the company meant that the individual elements and components of intercultural and multicultural coexistence become part of life for almost everyone. It is natural that the issue of coexistence and intercultural education became part of the Czech school. Teachers as the main factors influencing the educational process are exposed to increased demands mainly on technical considerations. Development of competence needed to implement the contents, methods and principles of intercultural education should take place at both the professional and the theoretical and everyday by the interpersonal interaction. This paper presents partial results of the research carried out in the framework of research on the doctoraltheses entitled Intercultural education of primary school teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2012
ISBN
978-80-905243-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2144-2153
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
10. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—