Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10225426" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10225426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process because of the complexity. The knowledge, skills and attitudes teachers do not guarantee a successful and efficient education. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of thispaper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence of teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING

  • Popis výsledku anglicky

    The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process because of the complexity. The knowledge, skills and attitudes teachers do not guarantee a successful and efficient education. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of thispaper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogikcé fórum 2011: Současná společnost a profese učitele

  • ISBN

    978-80-904877-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    208-213

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    5. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku