ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10225426" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10225426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING
Popis výsledku v původním jazyce
The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process because of the complexity. The knowledge, skills and attitudes teachers do not guarantee a successful and efficient education. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of thispaper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence of teachers.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING
Popis výsledku anglicky
The question of whether is it nowadays necessary to educate interculturally is no longer necessary to argue. Changes in society are directly reflected in the educational reality and education systems are forced to respond. Developing of skills needed toimplement the methods and principles of intercultural education is both theoretical way, so on the basis of interpersonal interaction. Educational theory is still not able to define the precise application of the concept of interculturality in the educational process because of the complexity. The knowledge, skills and attitudes teachers do not guarantee a successful and efficient education. The paper presents the intended research project dealing with the issues of intercultural education. Aim of thispaper is to present Bellacks interaction microanalysis as one of the options finding the level of intercultural competence of teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogikcé fórum 2011: Současná společnost a profese učitele
ISBN
978-80-904877-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
208-213
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
5. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—