Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33118248" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33118248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na problematiku čtenářství, respektive na etapu předčtenářskou u dětí předškolního věku z pohledu rodičovské veřejnosti, a to v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí. Cílem příspěvku je zjistit, jaké podmínky mají děti v rodiněpro vytváření elementárních základů ke čtenářství. Záměrem příspěvku je upozornit společnost na to, že pravidelné předčítání v rodině vytváří nejen pevné rodinné vazby, ale má významné místo v rozvoji celé osobnosti dítěte. Autorka příspěvku klade důrazpředevším na jeden podstatný aspekt, kterým je kontakt dítěte s rodiči. Názory rodičů na zkoumanou problematiku byly získány prostřednictvím sondy, která je jedním z konkrétních výstupů, jež autorka příspěvku realizuje v souvislosti se zapojením do Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci pod názvem "Kniha jako jeden z prostředků rozvoje sociálních dovedností".
Název v anglickém jazyce
Family participation in literacy development at children of pre-school age in the context of development of social competencies
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the issue of readership, or the stage before children are able to read themselves, at children of pre-school age from the point of their parents' view, in the context of the social competencies development. The aim of this article is to determine what their children view their parents in their family of elementary conditions for creating the foundations of readership. Our intention is to emphasize the important role and contribution of the regular reading in the family - it notonly builds strong ties, but it can also contribute to the whole personality of the child. We try to highlight the specific aspect; it is a mutual "parents-children" contact. The paper offers several opinions of parents which we obtained through the research which is one of the specific outcomes realized within the Student grant competition at Palacky University in Olomouc with the title "The book as a means of developing social skills".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
ISBN
978-80-87533-03-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
577-589
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—