Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33118248" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33118248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na problematiku čtenářství, respektive na etapu předčtenářskou u dětí předškolního věku z pohledu rodičovské veřejnosti, a to v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí. Cílem příspěvku je zjistit, jaké podmínky mají děti v rodiněpro vytváření elementárních základů ke čtenářství. Záměrem příspěvku je upozornit společnost na to, že pravidelné předčítání v rodině vytváří nejen pevné rodinné vazby, ale má významné místo v rozvoji celé osobnosti dítěte. Autorka příspěvku klade důrazpředevším na jeden podstatný aspekt, kterým je kontakt dítěte s rodiči. Názory rodičů na zkoumanou problematiku byly získány prostřednictvím sondy, která je jedním z konkrétních výstupů, jež autorka příspěvku realizuje v souvislosti se zapojením do Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci pod názvem "Kniha jako jeden z prostředků rozvoje sociálních dovedností".

  • Název v anglickém jazyce

    Family participation in literacy development at children of pre-school age in the context of development of social competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the issue of readership, or the stage before children are able to read themselves, at children of pre-school age from the point of their parents' view, in the context of the social competencies development. The aim of this article is to determine what their children view their parents in their family of elementary conditions for creating the foundations of readership. Our intention is to emphasize the important role and contribution of the regular reading in the family - it notonly builds strong ties, but it can also contribute to the whole personality of the child. We try to highlight the specific aspect; it is a mutual "parents-children" contact. The paper offers several opinions of parents which we obtained through the research which is one of the specific outcomes realized within the Student grant competition at Palacky University in Olomouc with the title "The book as a means of developing social skills".

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.

  • ISBN

    978-80-87533-03-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    577-589

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku