Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERACTIVE BOARD AND ITS POSSIBILITIES OF USAGE IN THE PRIMARY EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33138888" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33138888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERACTIVE BOARD AND ITS POSSIBILITIES OF USAGE IN THE PRIMARY EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The usage of information and communication technologies in education at all types of schools becomes obvious nowadays. Information and communication technologies bring a great amount of positive effects that appropriately enrich and support education. Generally declared need for integration of new media and educational technologies in the educational process is a necessary condition of the further development of pedagogical sciences. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing. Since the authors of the presented study are not aware of an overall analysis dealing with this issue, we have decided, based on carrying out a research, to identify the interest and preparedness of primary school or teachers in implementation of modern didactic tools into educational practice in form of interactive boards. The presented study

  • Název v anglickém jazyce

    INTERACTIVE BOARD AND ITS POSSIBILITIES OF USAGE IN THE PRIMARY EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The usage of information and communication technologies in education at all types of schools becomes obvious nowadays. Information and communication technologies bring a great amount of positive effects that appropriately enrich and support education. Generally declared need for integration of new media and educational technologies in the educational process is a necessary condition of the further development of pedagogical sciences. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing. Since the authors of the presented study are not aware of an overall analysis dealing with this issue, we have decided, based on carrying out a research, to identify the interest and preparedness of primary school or teachers in implementation of modern didactic tools into educational practice in form of interactive boards. The presented study

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Euromentor

  • ISSN

    2067-7839

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    28-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus