Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODERN DIDACTIC TOOLS AND THE POSSIBILITIES OF THEIR IMPLEMENTATION INTO THE EDUCATIONAL PROCESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139318" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODERN DIDACTIC TOOLS AND THE POSSIBILITIES OF THEIR IMPLEMENTATION INTO THE EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and communication technologies bring a great amount of positive effects that appropriately enrich and support education. The generally declared need for the integration of new media and educational technologies in the educational process could represent an important impulse for the development of pedagogical sciences. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing. Since the authors of the presented study are not aware of any available analysis dealing with this issue, we have decided, based on carrying out a research, to identify the interest and preparedness of schools or teachers, included teachers-to-be, in the implementation of modern didactic tools into the educational practice in form of interactive whiteboards. The presented study introduces the progress, process and result of this significant researc

  • Název v anglickém jazyce

    MODERN DIDACTIC TOOLS AND THE POSSIBILITIES OF THEIR IMPLEMENTATION INTO THE EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    Information and communication technologies bring a great amount of positive effects that appropriately enrich and support education. The generally declared need for the integration of new media and educational technologies in the educational process could represent an important impulse for the development of pedagogical sciences. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing. Since the authors of the presented study are not aware of any available analysis dealing with this issue, we have decided, based on carrying out a research, to identify the interest and preparedness of schools or teachers, included teachers-to-be, in the implementation of modern didactic tools into the educational practice in form of interactive whiteboards. The presented study introduces the progress, process and result of this significant researc

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    82-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus