Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Which ICT Tools are Used by Teachers Most Often in their Work?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581721" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333161606" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333161606</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.24" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Which ICT Tools are Used by Teachers Most Often in their Work?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of information and communication technologies in education at all types of schools is becoming commonplace nowadays. The generally declared need for the integration of new media and educational technologies in the educational process could represent an important impulse for the development of pedagogical sciences. Some of the modern forms of study in both Czech and foreign schools are altogether based on the use of information and communication technologies. These facts encourage places new demands on teachers who have to be prepared to work with modern ICT and at the same time create appropriate educational materials for such tuition. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing.

  • Název v anglickém jazyce

    Which ICT Tools are Used by Teachers Most Often in their Work?

  • Popis výsledku anglicky

    The use of information and communication technologies in education at all types of schools is becoming commonplace nowadays. The generally declared need for the integration of new media and educational technologies in the educational process could represent an important impulse for the development of pedagogical sciences. Some of the modern forms of study in both Czech and foreign schools are altogether based on the use of information and communication technologies. These facts encourage places new demands on teachers who have to be prepared to work with modern ICT and at the same time create appropriate educational materials for such tuition. As a result of this fact, it is necessary to promote new educational techniques and methods derived from them and thus there arises a question whether schools, teachers and teachers-to-be are ready for such a thing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    252-263

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku