Inspiration experiential teaching methods in a plane flow to humanize the teaching of physical education and sport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139576" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139576 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Inšpirácie zážitkovej metodiky výučby v rovine flow pre humanizáciu výučby telesnej a športovej výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Súčasné výskumy dokumentujú rastúci nezáujem žiakov o pohybové aktivity. Jedno z riešení stavu ponúka orientácia TŠV na hry a s nimi spätý zážitok z pohybu. Hra sama osebe vo všeobecnosti má v sebe vysoký motivačný potenciál k pohybovým aktivitám a prostredníctvom hry môžeme dosiahnuť stav prúdenia flow. Článok informuje o niektorých výsledkoch výskumu ako jednotlivé aplikované typy vyučovacích hodín telesnej a športovej výchovy ("hravá", "súťažná", "tradičná") ovplyvňujú u žiakov hodnoty premenných flow, aká je kvalita zážitku flow v jednotlivých typoch vyučovacích hodín TŠV. V intenciách základného zamerania časopisu CIVILIA môžeme bezpochyby konštatovať, že požiadavka zážitkového vyučovania má reliabilitu aj pre odborovou didaktiku spoločenských vied.
Název v anglickém jazyce
Inspiration experiential teaching methods in a plane flow to humanize the teaching of physical education and sport
Popis výsledku anglicky
Contemporary resarches document an increasing disinterest of students for sports activities. One of the possible solutions could be the orientation of physical education classes towards games (play activities) and related experience. Generally, a game itself has a high motivational potential for sports activities and we can achieve the state of the flow through a game. This article informs about some of the results of research as applied to various types of lessons of physical education and sport (playful, competitive, traditional) affect pupils' values flow variables. This article informs what is the quality of the flow experience in different types of physical education lessons. The basic focus of the magazine intentions CIVILIA can surely say that experiential learning requirement is reliability for union didactics social sciences.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
38-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—