Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140417" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu
Název v anglickém jazyce
Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the area of methodological support for teachers in the area of technical training and on general methodological questions of such training. Department of technical and Pedagogical Faculty of Palacký University in Olomouc, systematic research and applications of the results of research in this area to professional practice. Currently, workplace i.a. Solver of the international research project "Dissemination of Methodological Assisstance for Technology Subjects Teachers", whichis actively engaged in these issues, and at the level of basic research. A key concept of the current changes in the staff training is seen as the concept of constructivism, which is one of the key trends of the current concepts in the humanities, for education is of fundamental importance is the concept of human knowledge as a constructivist design using its own understanding of the world on the basis of personal reflection of experience. The application of constructivism approaches in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB12SK106" target="_blank" >7AMB12SK106: Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
50-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—