Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140417" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu

  • Název v anglickém jazyce

    Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the area of methodological support for teachers in the area of technical training and on general methodological questions of such training. Department of technical and Pedagogical Faculty of Palacký University in Olomouc, systematic research and applications of the results of research in this area to professional practice. Currently, workplace i.a. Solver of the international research project "Dissemination of Methodological Assisstance for Technology Subjects Teachers", whichis actively engaged in these issues, and at the level of basic research. A key concept of the current changes in the staff training is seen as the concept of constructivism, which is one of the key trends of the current concepts in the humanities, for education is of fundamental importance is the concept of human knowledge as a constructivist design using its own understanding of the world on the basis of personal reflection of experience. The application of constructivism approaches in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB12SK106" target="_blank" >7AMB12SK106: Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    50-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus